Dubai in één dag!

Nou zoals jullie weten zijn wij onderweg! En ons eerste stop: Dubai! Dubai heeft bij ons nooit echt hoog op het lijstje gestaan, maar toen we hoorden dat we sowieso een stop maakten in Dubai hebben we gevraagd of we hier dan ook een dag konden blijven zodat we eventjes snel door Dubai heen konden scheuren!

’s Ochtends vroeg om 06.30 ongeveer kwamen we aan in Dubai. Eruuug vroeg als je het aan ons vraagt maar goed zo hebben we wel nog de hele dag in Dubai. Volgens het internet kon je vanaf de airport erg gemakkelijk bij ons hotel komen met de metro. Dus wij wandelen met onze loodzware backpacks naar de metro. Wat blijkt? Dubai heeft weekend op vrijdag en zaterdag en op die dagen begint de metro pas om 11 uur met rijden. Pffff dan maar een taxi! Dus met de taxi naar ons hotel.

Eerste indruk van het hotel: erg Arabisch, je begrijpt wel wat ik hier mee bedoel toch? Overal een tapijtje op de vloer veel tierelantijntjes etc. Maar goed krijgen we te horen van de receptionist dat we pas om 14.00 onze kamer in kunnen. SHIT! Liever willen we er gewoon nu in want we zijn echt oprecht helemaal gebroken van een nacht doorhalen. Dus wat doet Natascha even flirten met de receptionist en BOEM 10 uur kunnen we de kamer in! Gelukkig maar.. Toch moesten we heel even wachten in de lobby en hier konden we gelijk een beetje slaap inhalen…

Hotelkamer was prima, het bed was echt hemels maar dat zou ook kunnen komen omdat we zo gebroken waren! We hadden al meteen beneden een tour geregeld die ons om 15.00 zou halen. Dit betekende dat we even snel onze ogen dicht konden doen! Dat hadden we echt wel even nodig.

De Dubai City Tour hebben we geboekt en dan zie je aardig veel. Deze tour was ongeveer 30 euro dus prima te doen! We kregen eigenlijk een privé chauffeur die ons langs de highlights bracht. De tour duurde iets meer dan 5 uur, het enige nadeel was dat we wel vaak in de file hebben gestaan doordat het zo druk was. First up: Dubai Museum.

1. Dubai Museum: dit museum gaat over het begin van Dubai, de stad Dubai is namelijk nog helemaal niet zo oud. We zijn in een soort van reis meegegaan naar het Dubai toen tot het huidige Dubai. Heel erg interessant vonden we het museum niet. Het was erg klein en je was er zo uit, zeker op het tempo dat wij liepen!
  2. Dubai Creek: Dit is de rivier die door de stad loopt. Hier zijn we eigenlijk alleen overheen gereden via de ‘floating bridge’, deze brug wordt ’s nachts weggehaald zodat er boten langs kunnen.
  3. Burj Al Arab: Dit is het enige 7-sterren hotel ter wereld, in de vorm van het zeil van een schip.
  4. Madinat Jumeirah: een resort met zowel winkeltjes als een hotel en restaurantjes aan het water. Dit resort is geïnspireerd op een oud Arabische stad. Je hebt een mooi uitzicht op de Burj Al Arab, en je kan er met houten watertaxi’s de stad verkennen (dit hebben wij niet gedaan).
  5. The Palm/ Atlantis: The Palm is een kunstmatig eiland gebouwd in de vorm van een palmboom. In deze palm vind je onder andere appartementen, winkels, villa’s en hotels. Met Atlantis als misschien wel het bekendste hotel in de Palmboom, die zich in het midden van de halve cirkel rondom de palm bevindt.
  6. Burj Khalifa: Dit is het hoogste gebouw ter wereld. In het ruim 800 meter hoge gebouw vind je onder andere kantoorruimten, appartementen en een hotel.
  7. Dubai Marina: Hier vind je de haven van Dubai omringd door allemaal wolkenkrabbers.
  8. Dubai Mall: Eindelijk een winkelcentrum!! Door het drukke schema hebben we nog geen tijd gehad om iets van eten te halen. Het enige wat we hadden gegeten was het ontbijt om 8 uur ’s ochtends en een paar crackertjes die we uit het vliegtuig hadden meegenomen. Het eerste wat we hadden gedaan is een burger halen bij de Shake Shack. Maar goed.. Dubai Mall is het grootste winkelcentrum ter wereld, waarin je naast winkels en restaurants ook een ijsbaan en groot Aquarium (met haaien) hebt!! Na het winkelcentrum nam onze ‘gids’ ons ook mee naar een fonteinenshow die naast het winkelcentrum was, met uitzicht op de Burj Khalifa die heel mooi verlicht was.

Kort gezegd: een drukke dag, waarin we veel van Dubai gezien hebben. Terug in het hotel hebben we onze backpack weer helemaal ingepakt, het was ons weer gelukt om meteen een troep te maken in het hotel, en zijn we bijna meteen gaan slapen. De volgende ochtend moesten we namelijk al om kwart over 6 op voor onze volgende vlucht!!

Vanaf het hotel hadden we een taxi genomen naar het vliegveld, die minder dan de helft kostte dan op de heenweg (we hadden ook geïnformeerd naar de airport shuttle, maar die was uiteindelijk 3x zo duur!!). Bangkok here we come!

BEKIJK ONZE MOVIE:

3 thoughts on “Dubai in één dag!

1. Wat ontzettend leuk geschreven. Gideon en ik zitten even met verbazing te kijken hoe mooi en groot jullie zijn geworden. We voelen ons zelf nu heel oud omdat het als zo lang geleden is dat we jullie hebben ontmoet op Gran Canaria. Wij gaan jullie reis volgen.
    Heel plezier in Bangkok
    Liefs Marieke

1. Hoi Marieke, Ja dat is inderdaad heel erg lang geleden! Kan het nog wel heel goed herinneren! Leuk dat je onze blog leest! Doe de groeten aan Gideon! Liefs